25 Дек 2016
Поділитися: 10
0

Сучасні методики розвитку розумових здібностей дошкільнят

Автор: Володимир Федяй

Розвиток розумових здібностей дошкільнят відбувається під впливом навколишнього світу. При спілкуванні з дорослими малюк засвоює мовні навички, у грі розвивається логіка, при знайомстві з природою дитина вчиться робити перші висновки і узагальнення, у процесі малювання або ліплення розвивається творча уява.

Процес накопичення знань і умінь відбувається дуже швидко. Психологи впевнені, що в більш старшому віці цей темп значно уповільнюється. Недоліки виховання і навчання в дошкільному віці негативно позначаються на подальшому розвитку дитини.

Ребята на занятии

Для розвитку розумових здібностей дітей дошкільного віку необхідні такі умови:

  • позитивний емоційний настрій;
  • творчий характер діяльності;
  • доступні завдання.

Методики розвитку малюків

Існує багато методик розвитку розумових здібностей дітей дошкільного віку. Яку з них вибрати і як розвивати інтелект дитини,  вирішують батьки.

• Система Марії Монтессорі

Суть навчання за цією системою полягає в тому, що дитина сама обирає собі напрямок. Педагог допомагає дитині впоратися із завданням тільки тоді, коли його просять. Ця система підходить для терплячих і посидючих малюків. Її недолік ­ дитина не вчиться працювати в групі, відсутні рольові ігри.

• Методика Нікітіних

Завдання для розвитку та спорту пропонуються дитині в порядку зростання складності. Якщо малюк не вирішує завдання, його відкладають. Педагог розв’язок задачі не дає. Позитивний момент: раціональне використання часу, фізичний розвиток. Негативний ­ відсутність індивідуального підходу.

• Методика Зайцева

Діти з 2-річного віку навчаються читати за допомогою кубиків, таблиць. Під музичний супровід «співають» частини слова. Діти, які навчаються за цією методикою, рано засвоюють читання, мають хороший словниковий запас і якісні мовні навички. Але у шкільному віці фонетичний розбір слова і розбіри за будовою засвоюють важко.

• Методика Сесіль Лупан

Діти виконують ті завдання, які хочуть. Як наочний посібник використовується все, що є під рукою. Завдання дорослого в цікавій формі ознайомити малюка з усім, з чим він стикається. Не варто боятися, що дитина не зрозуміє значення якогось терміна. Головний принцип: є знання ­ буде розуміння.

• Ментальна арифметика

Методика всебічного розвитку. Крім пам’яті, швидкої реакції, логічного мислення, ментальна арифметика розвиває інтуїцію, творчі здібності, уяву. Діти стають впевненими в собі, самостійними, швидко адаптуються у нових обставинах.

Програма навчання умовно розділена на 2 етапи. На першому дитина вчиться рахувати на кісточках спеціальної рахівниці ­ абакусі обома руками одночасно. За допомогою абакуса засвоюються основні математичні операції.

Ребята на занятии

На другому етапі навчання переходить на ментальний рівень. Поступово дитина відвикає від рахівниць. Усі розрахунки проводяться на уявному абакусі. Вже за кілька місяців після початку навчання діти з легкістю вивчають іноземні мови, обчислюють про себе 10-цифрові числа, швидко вчать напам’ять вірші та прозу.

▲ Розвиваючий центр  Smartum проводить навчання за методикою ментальної арифметики. Заняття починаються для малюків з 4-річного віку. Записуйтеся на перший безкоштовний урок та оцініть особисто переваги нашої методики!

Автор: Володимир Федяй
Автор методики та засновник мережі центрів Смартум&Амакідс.
	Сиэтл
Виберіть місто