29.01.2018
Поділитися: 1
3621

Як робити уроки з першокласником?

Багато батьків вважають свого першокласника ще малюком і тому  хочуть контролювати кожен його крок: висять над ним, як шуліка, під час виконання домашнього завдання, змушують начисто переписувати завдання, якщо там є навіть невеличка помарка, самі збирають портфель або перевіряють його безліч разів, як це зробила дитина.

Звичайно, потрібно допомагати дитині виконувати домашні завдання на початковій стадії навчання у школі, але головне - вчасно зупинитися. Учителі вважають, що вже у другому класі школяр може сам впоратися з уроками, а батьки не повинні відбирати у нього можливості бути самостійним.

Дуже рідко дорослі можуть без роздратування допомагати дитині робити уроки, тому запасіться терпінням, щоб ваш школяр не асоціював навчання з негативними емоціями і криками. Навпаки, хваліть дитину за кожну красиву закорючку в прописах і правильно розв’язані завдання.

Спілкуйтеся з дитиною не тільки на теми, пов'язані з його справами у школі і виконанням домашнього завдання.

Дозволяти виконувати домашнє завдання самостійно й ігнорувати шкільне життя дитини - не тотожні кроки. Ви повинні забезпечити комфортну атмосферу для навчання своїй дитині.

Складіть разом із дитиною розпорядок дня, у цьому графіку має бути відведено певний час для виконання домашнього завдання.

Перш ніж розпочати підготовку уроків, приберіть усі зайві елементи: вимкніть телевізор, заховайте ґаджети, створіть на столі робочу атмосферу - іграшки в  робочому просторі будуть тільки відволікати дитину. Не дивіться перед уроками мультфільми, щоб дитина не розтягувала процес виконання справ своїми проханнями подивитися ще один і ще один мультик. Навпаки, вона  повинна знати, що після виконання уроків її чекає можливість пограти, переглянути мультфільм або інші заохочення: наприклад, поласувати  морозивом.

Однак дитина не повинна безвилазно сидіти за уроками до повного їх виконання: робіть перерви кожні 20 хвилин. Можете побешкетувати, пострибати, потанцювати. Змініть розумову діяльність на фізичну, а потім знову повертайтеся до виконання домашнього завдання.

Коли дитина починає працювати над уроками, запитайте її, чи все вона  зрозуміла, що задавала вчителька? Чи є у неї розуміння того, як розв’язати задачу, і чи зможе дитина сама заповнити сторінку прописів? Нехай вона вам покаже, як починає працювати в прописах. Якщо ж вона що-небудь не може зробити, допоможіть, а якщо потрібно, то й поясніть незрозуміле за допомогою вдалого прикладу. Після цього займіться своїм справами. Не бійтеся, що ваш першокласник буде стояти на вухах, якщо ви, як ми і рекомендували вище, приберете всі зайві предмети, він впорається з цим сам.

Ви не завжди зможете самі перевірити, чи все правильно зробила дитина. Однак на це є оцінки у школі. Погана оцінка покаже дитині, чим загрожує невивчений урок і що варто постаратися заради схвалення вчителями та заохочення батьків.

Скажіть своїй дитині, що готові прийти до неї на допомогу в будь-який момент - і приходьте, якщо буде потрібно. Пояснюйте спокійно, не показуючи, що ви незадоволені або роздратовані.

Не лякайте школяра довгостроковими перспективами, наприклад, професією вантажника чи прибиральниці. Це не матиме ефекту. Наведіть, навпаки, цікаві й позитивні приклади: як тато став журналістом і подорожує різними країнами, а мама-інженер будує космічні кораблі. Папа у школі любив російську й іноземні мови, а мама - математику й фізику.

Допоможе в цьому першокласнику навчальна дисципліна, яку викладають в «Центрі розвитку інтелекту SMARTUM»: ментальна арифметика - кращий тренажер для мозку. Завдяки їй дитина стане швидше сприймати інформацію, обробляти її. Швидкість виконання уроків збільшиться в три рази, успіх в навчанні розширить його пізнавальні інтереси і посилить бажання добре вчитися. У дитини гармонійно розвинуться обидві півкулі мозку.