11 Дек 2017
Поділитися: 10
0

Ментальна арифметика - промінь світла в країні на сході сонця

Нерідко в коментарях під статтями про ментальну арифметику натрапляємо на скептичні репліки: «Так, усе це цікаво, але ж де наукове обґрунтування користі від цієї дисципліни?»

А обґрунтування все ж таки є. Зрозуміло, першими про вплив ментальної арифметики на мозок людини написали японські вчені, адже ця наука перебуває на озброєнні шкільної програми в країні висхідного сонця.

Професор університету СІнС факультету освіти Амаіва Шизука багато років проводила такі дослідження і стверджує, що ментальна арифметика розвиває не тільки математичні здібності, але й допомагає засвоїти інші дисципліни.


Отже, наводимо дослідження професора Шизука: ментальна арифметика розвиває числову пам'ять. Діти демонструють фантастичні результати, які, втім, легко пояснюються візуалізацією рахунку на абакус. Діти можуть запам'ятати, повторити ланцюжок чисел від тризначних до дев'ятизначних і  можуть відтворювати числа як послідовно, так і в зворотному порядку.

Ще один результат - це просторова пам'ять, її розвиток. Діти запам'ятовують числа або будь-яку іншу інформацію в просторі. Учням запропонували пройти тест: у намальованій сітці були розставлені крапки, потрібно було відновити по пам'яті, у якому місці квадратів вони були. Діти, які вивчають ментальну арифметику, показали результат, що перевершує показники тих, хто не володіє цією дисципліною. І знову ж таки - причина такої пам'яті - візуалізація кісточок на рахівницях абакус.

Діти, які рахують на абакус, вирішують математичні завдання швидше своїх однолітків. Додавання, множення, віднімання багатозначних чисел, розв'язування текстових завдань - усе це дається набагато легше школярам, ​​які тренують мозок ментальною арифметикою. Такі учні, витрачаючи набагато менше часу на обробку чисел і розв’язання простих прикладів,  мають більше часу для сприйняття і вирішення складних завдань.

Неперевершені результати виявилися і в тесті, де потрібно було розташувати числа за зростанням. Ось приклад з дробовими: 0, 42, 12, 3.73, 0.95, 10.1


Японська дослідниця вважає, що потрібно впровадити в комп'ютерні програми принципи рахунку на абакус, а також сподівається на застосування його в різні сфери життя нового технологічного суспільства, що стрімко розвивається.

Ми ж і надалі будемо знайомити вас з іншими науковими дослідженнями з ментальної арифметики. Слідкуйте за нашим блогом і новинами.

	Сиэтл
Виберіть місто