05.06.2018
Поділитися: 8
  • Facebook
  • Telegram
2293

Відмінності в підході до навчання і виховання хлопчиків і дівчат

Хто краще вчиться: хлопчики або дівчатка? От воістину складне питання! Одні скажуть, що стать не має значення, справа в природних здібностях. Інші  будуть стверджувати, що як серед хлопчиків, так і серед дівчат є гуманітарії, а є прихильники точних наук. Хтось буде говорити, що дівчат за статистикою більше, отже, слабка стать забирає високі бали кількістю тих, хто навчається. І всі ці міркування мають право на існування.

Лише психологи сходяться в одному: є відмінності в підходах до навчання і виховання хлопчиків і дівчат.

1.      У який спосіб діти отримують знання?

Хлопчикам усе треба спробувати і випробувати. Сильна стать вчиться через експерименти, їм обов'язково потрібно зробити що-небудь самостійно і дійти  відповіді самому.

Дівчата за своєю природою схильні до слухняності. Сидячи на уроці, юна леді «налаштовується на хвилю» вчителя і через жести, міміку, дивлячись буквально в рот викладачеві, переймає знання. Якщо дівчинка просить їй щось пояснити, то їй, дійсно, досить пояснення, і вона знання застосовує тоді, коли їй буде необхідно.

2.У хлопців і дівчат різна реакція на те, як оцінюють їхню діяльність.

Для дівчат, як представниць прекрасної статі, дуже важливо, яке вони справляють враження на оточення. Для них має велике значення емоційне спілкування з дорослими, і хто конкретно їх оцінює, які слова при цьому вживає.

Хлопчиків цікавить, яка саме робота оцінюється батьками або педагогом і детальне пояснення її суті. Тому емоційна репліка на адресу хлопчика: «Я незадоволена тобою» - не несе ніякого сенсу. Йому потрібно знати, яка його дія викликала невдоволення і чому, щоб він потім зміг виправити помилку. Тому жінкам, які виховують хлопчика, будь-то мами, бабусі, вчителі, часто не зрозуміла байдужість до їхніх повчань. Наприклад, коли мама довго сварить сина, випромінює емоції і дивується, чому він не засмучується разом із нею. Просто у хлопчиків за природою короткий пік емоційності, сильна стать довго не засмучується. Він зреагував спочатку розмови, але довго утримувати емоційне напруження хлопчик не в змозі, канал надходження інформації у нього закрився, і він перестає реагувати на мамині повчання.

3. Хлопців і дівчат хвалити потрібно по-різному.

Щоб діти росли гармонійними особистостями з адекватною самооцінкою, їхні  дії повинні мати зворотний зв'язок з боку батьків.

Хлопчики оцінюють себе через досягнення. Тому найкраща похвала для сильної статі буде: «Який чудовий літак ти змайстрував!», «Ти допоміг мені прибратися в квартирі, спасибі», «Ти чемпіон, краще за всіх виконав завдання в контрольній». Самооцінка хлопчика зростає прямо пропорційно тому, як дорослі оцінюють його досягнення і вчинки. Похвала множиться удвічі, якщо мама нахвалює поведінку сина іншій людині, наприклад, татові. Самооцінка хлопчика зростає через його успіхи.

Для дівчинки важливо, щоб оцінили її якості, тому як жіноча натура - це стан. Якщо дочка спекла пиріг або смажила млинці, то не треба говорити про якість цих страв, а потрібно дивитися глибше і хвалити саму дівчинку: «Яка ти в мене турботлива, приготувала на вечерю млинці», «Яка господиня зростає, справжня помічниця», «Яка розумниця: стільки книг прочитала за літо». Від цього душа дівчинки наповнюється щастям, а жіноча самооцінка стрімко йде вгору.

Батьки можуть допомогти і хлопчикам, і дівчаткам учитися успішно - просто треба знати природу кожної статі і, відштовхуючись від цього, допомагати особистостям розкриватися.