19.09.2018
Поділитися: 4
  • Facebook
  • Telegram
4841

Ментальна арифметика: від давніх часів до наших днів

Ментальна арифметика - це методика, яка вчить миттєвого усного рахунку за допомогою візуалізації математичних прикладів на давніх рахівницях абакус. Даний курс вправ розвиває роботу обох півкуль головного мозку одночасно. Після проходження курсу «Ментальна арифметика» у людини підвищується швидкість розуміння й засвоєння інформації.

Історія виникнення

Історія ментальної арифметики своїм корінням сягає далекого минулого. Дана методика вперше виникла приблизно 3000 років до нашої ери у Стародавній Греції й Месопотамії. Рахівниці, за допомогою яких рахували, називалися абак. Вони були схожі на дошку зі спеціальними знаками і кісточками, які висіли на тонких паличках. Потім ця програма з'явилася в Японії і Китаї. У країні висхідного сонця ці рахівниці називалися соробан, а в Піднебесній - суаньпань.

Техніка розв’язання арифметичних прикладів на рахунок за допомогою  абакус внесена до переліку усної і нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО. І правда, ці рахівниці - дуже корисна знахідка людей. Вони допомогли нашим предкам миттєво складати, віднімати, множити й ділити багатозначні числа, видобувати квадратні й кубічні корені.

Історія виникнення ментальної арифметики цікава і в наші дні. Зараз ментальна арифметика входить до офіційної шкільної програми у багатьох країнах Азії. Завдяки їй розвивається дитячий інтелект, формується вміння адаптуватися, вчитися, планувати, розуміти абстрактні поняття, ставити цілі і досягати мети.

: ментальна арифметика історія виникнення

Як влаштований абакус?

Історія створення ментальної арифметики пов'язана з історією абакус. Соробан, або абакус, часто змінював свій зовнішній вигляд і покращувався. Зараз японські рахівниці залишилися в тому вигляді, у якому їх використовували в торгівлі в 40-х роках ХХ століття. Рахункова дошка подібна до скриньки у вигляді прямокутника з кількома шеренгами кісточок. 4 нижні кісточки називаються «земними», верхня, п'ята, називається «небесною». На абакус діти навчаються розв’язувати найскладніші приклади і завдання. Не кожен дорослий на папері зможе порахувати те, що зможе зробити дитина усно за допомогою абакус.

Цілі і результати

Основними завданнями ментальної арифметики є:

  • поліпшення концентрації уваги і зосередженості;
  • розвиток пам'яті та образного мислення;
  • формування творчих здібностей;
  • вдосконалення логіки і спостережливості.

При правильному підході педагогів і працьовитості та працездатності дітей ваш малюк зможе швидко рахувати, усно розв’язувати арифметичні приклади з багатозначними числами. Методика надає дитині впевненості у своїх силах і навчає виконувати декілька справ одночасно.

На заняттях з ментальної арифметики діти усно уявляють рахівниці і сприймають математичні приклади як картинки. Таким чином, до роботи включається і права півкуля головного мозку, що відповідає за фантазію, уяву, образне мислення. У процесі розв’язання арифметичних задач у дитини синхронно працюють обидві півкулі.

Міцний взаємозв'язок у роботі обох півкуль мозку і продуктивність встановлені ​​дослідницьким шляхом. Тести проводилися в медичній школі Nippon методом енцефалографії. У дослідженнях брали участь діти і дорослі. Коли ті, хто проходив випробовування, слухали музику, спеціальний прилад показував активність правої півкулі. Коли рахували усно - лівої. Під час рахунку на абакус активність спостерігалася відразу в роботі обох півкуль.

Ментальна арифметика тренує мозок, підвищуючи кількість нейронних зв'язків. Вона допомагає розвивати креативні здібності. Завдяки даній методиці рівень інтелекту у вашої дитини збільшиться, концентрація уваги покращиться, вона зможе запам'ятовувати великий обсяг інформації і стане отримувати хороші оцінки.

історія створення ментальної арифметики

Школа ментальної арифметики SMARTUM

«Академія розвитку інтелекту SMARTUM» пропонує дітям від 5 до 16 років займатися ментальною арифметикою. Залежно від того, скільки років вашій дитині, до такої групи вона і потрапить. У SMARTUM є три групи: молодша (5-6 років), середня (7-10 років) і старша (11-16 років). Заняття проходять раз на тиждень. У молодшій групі вони проходять по 2 уроки тривалістю 35 хвилин; у середній і старшій - 2 уроки по 45 хвилин. Усі заняття проводять викладачі з високою кваліфікацією, які вміють підібрати індивідуальний підхід до кожного малюка.

В «Академії розвитку інтелекту SMARTUM» ваша дитина буде займатися за унікальними запатентованими матеріалами. Малюкові треба буде не тільки навчатися в центрі, але й працювати вдома. Допоможе вам у цьому технологічна онлайн-платформа SMARTUM. На ній ви зможете переглянути домашнє завдання, виконати його, дізнатися про розклад занять і навіть узяти участь у чемпіонатах та олімпіадах. Удома можна займатися лише 20 хвилин.

Щоб діти, особливо маленькі, не занудьгували, уроки проходять в ігровій формі. Завдяки цьому учні краще засвоюють матеріал і швидше досягають успіхів.

історія ментальної арифметики