21.09.2017
Поділитися: 9
  • Facebook
  • Telegram
74395

Виховні та навчальні методики: вибирати або поєднувати?

Споживча затребуваність різних розвиваючих курсів сьогодні зросла як ніколи. Для повноцінного розвитку дітям потрібно все більше інформації, заповнити прогалини які не може класична освітня система. Турботливі батьки записують дітей на курси, але рідко розбираються, яка їхня мета. Так, популярністю користується ментальна арифметика та педагогічна методика Нікітіних. Як вибрати між ними і чи варто вибирати взагалі?

Практичні поради з виховання від Нікітіних

Прізвище Нікітіних стало відомим за часів Радянського Союзу. Ще тоді, ламаючи стереотипи, Олена та Борис абсолютно по-новому підійшли до виховного процесу дітей. Сьогодні їх праця загальновизнана: сучасні батьки з успіхом користуються практичними порадами щодо виховання малюків, обходячи підводні камені. Нікітіни довели, що нестандартний підхід до виховання – гарний початок для успішного навчання і досягнення успіхів у спорті. Методика Нікітіних – особистий досвід, який сьогодні можуть використовувати всі батьки, які займаються вихованням своїх чад.

Основні принципи виховного процесу «по-Нікітінськи»

Нікітіни – автори безлічі розвиваючих ігор, в основі яких звичайні класичні і всім доступні набори кубиків, букв і цифр, конструкторів. Чому ж саме ця методика розвиває аналіз, креативність, логіку і критичне мислення? В основі – правильне виховання:

  • Баланс у вихованні дитини важливий. Тому варто уникати таких крайностей, як зайва опіка і ігнорування.
  • Максимальна свобода дозволяє маляті самостійно знаходити рішення проблем. Дозволяйте йому вибирати рід занять, а не нав'язуйте свої бажання.
  • Невимушеність і легкість у всьому – ще один принцип виховання. Будьте максимально природні будинку і поза ним.
  • Щирість і поділ інтересів один одного – запорука хороших взаємин.

Ментальна арифметика: як це працює?

Ментальна арифметика – програма навчання, що дозволяє одночасно розвивати обидві півкулі мозку. Займалися за такою програмою понад дві тисячі років тому. Сьогодні практикується вдосконалена і адаптована під сучасні дітей система. Від стародавнього методу залишився лише абакус – рахунки з різнокольоровими кісточками. На першому етапі діти використовують їх для обчислень, асоціюючи цифри з візуальними зображеннями. Таке сприйняття інформації активізує роботу обох півкуль. Згодом малюки проводять обчислення в розумі, легко працюючи з тризначними числами. На цьому етапі абакус вже не потрібен.

Ментальна арифметика має низку особливостей і вирізняється з-поміж інших навчальних систем. Діти розкриваються у всіх напрямках як практично, так і творчо. Вони з легкістю читають і вважають, запам'ятовують і відтворюють інформацію, показують хороші результати в спорті та творчості.

Коротко про ментальну арифметику

  • Помилковою є думка, що ментальної арифметикою можуть займатися тільки обдаровані діти. Досить вміти рахувати до 10, решті навчать викладачі.
  • Займатися можуть діти віком від 5 до 12 років. Також є курси, адаптовані для підлітків від 13 років.
  • В результаті занять активізується ліва півкуля і поліпшуються показники, пов'язані з розумовою діяльністю: запам'ятовування і відтворення інформації, маніпуляції з багатозначними числами, увагу, концентрація.
  • Активізація правої півкулі розкриває потенціали творчої особистості.

Показники і успішність з усіх шкільних дисциплін поліпшуються вже в ході навчання. Це свідчить про те, що півкулі розвиваються симетрично.

Зіставлення двох систем

Питання про те, яку систему з описаних вище вибрати, автоматичні вирішене. Педагогічна система Нікітіних спрямована на виховання, а вже потім на розвиток дитини. Ментальна арифметика – стимуляція для мозку. Це спеціальний курс, спрямований на усунення дисбалансу між півкулями мозку, що в результаті позитивно позначається на успішності. Ментальна арифметика та метод Нікітіних не взаємозамінні, але прекрасно поєднуються і доповнюють один одного.